Olen kuullut, että noin 1960 - luvun alussa puhuttiin pään jäätymisriskistä kun ajettiin mopolla ilman hattua ja kypärää. Tuliko talvella ajelusta jotain…

Kysytty

Olen kuullut, että noin 1960 - luvun alussa puhuttiin pään jäätymisriskistä kun ajettiin mopolla ilman hattua ja kypärää. Tuliko talvella ajelusta jotain vakavia vammoja / sairauksia vai oliko se vaan pelottelua?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Talviajelusta moottoripyörällä tuli/voi tulla vakavia vammoja ilman asianmukaisia varusteita. Jos ajaa ilman lämpimiä vaatteita talvella, paleltumisriski on korkea ja seurauksena voi tulla paleltumia tai jopa hypotermia. Hypotermiassa koordinaatio heikkenee, lihasten hallinta heikkenee ja ajattelu on vaikeaa. Kaikki nämä tekijät aiheuttavat vaaratilanteita liikenteessä.

 

Lähteet: https://www.dairylandinsurance.com/resources/how-cold-is-too-cold-to-ride-a-motorcycle

 

1 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentit

Tätä harrastettiin 60-luvun alussa kun ei ollut kypäräpakkoa.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.