Olen kirjoittanut omakustanneteoksen, Mummon mökistä maailman merille. Kirja käsittää omat muistelmat lapsuudesta alkaen näihin päiviin asti. Otin niitä pienen…

Kysytty

Hei!
Olen kirjoittanut omakustanneteoksen, Mummon mökistä maailman merille. Kirja käsittää omat muistelmat lapsuudesta alkaen näihin päiviin asti. Otin niitä pienen painoksen, mutta kysyntää on ollut enemmän kun odotin, eikä ne riitä kaikille halukkaille. Siksi ajattelin että jos saisin sen sinne kirjastoon, niin halukkaat voisivat sieltä lainata. Onko tälläinen mahdollista ja millaiset kriteerit teillä on.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Omakustanteisiin suhtaudutaan kriittisemmin kuin suurten kustantajien julkaisuihin. Kirjan tulisi olla yleisesti kiinnostava,esim. muistelmissa tulisi olla vaikka tämän alueen historiaa tms. Siitä tulisi löytyä uutta tietoa. Laatu on tietysti yksi kriteeri. Määrärahat ja hyllytila asettavat rajoituksensa: jokainen sentti hyllyssä maksaa.

4 ääntä

Kommentit

Toivottavasti teoksesta on lähetetty lakisääteiset kappaleet vapaakappalekirjastoille. Silloinhan se on ainakin niiden kirjastojen lukusaleissa luettavissa. Entäs Varastokirjasto?

Kirja on myynyt hyvin. Se on saatavissa useista kirjastoista.