Olen kirjoittamassa taloyhtiön historiikkia eräästä talosta joka sijaitsee Puistokadulla ja on rakennettu 1910-luvulla. Mistä kirjoista löytäisin tietoa tämän…

Kysytty

Olen kirjoittamassa taloyhtiön historiikkia eräästä talosta joka sijaitsee Puistokadulla ja on rakennettu 1910-luvulla. Mistä kirjoista löytäisin tietoa tämän alueen (Ullanlinna, Kaivopuisto, Etelä-Helsinki) historiasta ja kasvusta vuosisadanvaihteessa 1900?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Sanomien toimittamassa Korttelikirja- sarjassa osassa 1 Puhvelista Punatulkkuun käydään läpi Ullanlinnan kortteleita. Kaivopuistosta löytyy esim. Mikko-Olavi Seppälän kirja Kaivopuisto ( Helsinki-seura, 2008). Matti Klingeltä ilmestyi viime vuonna teos Pääkaupunki ( Otava), jossa on mm. artikkelit Ullanlinnan seutu ja Keisarinna ja Kaivopuisto.
Helsingin pääkirjastossa Pasilassa on kattava Helsinki kokoelma, sieltä varmaan löytyisi tietoa Etelä-Helsingistä. Samoin Rikhardinkadun kirjastossa löytyy Helsinki kokoelma.