Otsikko
Olen kiinnostunut sivistyneistön ja työväestön perheiden elämästä Helsingissä maaliskuusta 1917 tammikuuhun 1918

Kysytty

Hei,
olen kiinnostunut sivistyneistön ja työväestön perheiden elämästä Helsingissä maaliskuusta 1917 tammikuuhun 1918

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Samu Nyströmin kirjassa Helsinki 1914-1918: toivon, pelon ja sekasorron vuodet (Minerva Kustannus Oy 2013) sekä Laura Kolben kirjassa Helsinki 1918: Pääkaupunki ja sota ( Minerva kustannus Oy 2008) käsitellään myös Helsingin asukkaiden elinolosuhteita kyseisenä aikana. Molemmissa kirjoissa on lopuksi pitkä lista kirjojen aihetta koskevaa kirjallisuutta, mistä voi olla myös hyötyä.