Olen kiinnostunut kuninkaallisista suvuista.Haluaisin tietää sukunimet myös.Bernadottet,Windsorit,Grimaldit ja Hollannin Orange nimen tiedän,mutta minkä…

Kysytty

Olen kiinnostunut kuninkaallisista suvuista.Haluaisin tietää sukunimet myös.Bernadottet,Windsorit,Grimaldit ja Hollannin Orange nimen tiedän,mutta minkä nimisiä ovat Norjan,Tanskan ja muun euroopan kuninkaalliset.Entä japanin ja kiinan keisari?

Kiitos tiedoista.

Alamainen,tavallista rahvasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Euroopan kuninkaallisista löytyy Esko Korkeamäen toimittama kirja Euroopan monarkit ( Kirjastopalvelu, 2004). Kirjasta selviää Euroopan kuninkaallisten sekä Venäjän tsaarien historia. Japanin ja Kiinan keisarien historiaa löytyy esim. kirjassa Japanin kulttuuri, toimittanut Olavi K. Fält ja Kiinasta mm. kirjoissa Kiehtova Kiina, toimittanut Edward L. Shaughnessy ( Gummerus, 2006) sekä Tauno-Olavi Huotarin: kirjassa Kiinan kulttuuri ( Otava, 1990)

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1688438__Seuroopan%20monar…