Otsikko
Olen kauan koittanut etsiä karjalaisen kansanlaulun "Muamoni minuo tsakkai" sanoja, mutta mistään netistä ei löydy tietoa! Mitenhän ne menevät?

Kysytty

Hei!

Olen kauan koittanut etsiä karjalaisen kansanlaulun "Muamoni minuo tsakkai" sanoja, mutta mistään netistä ei löydy tietoa! Mitenhän ne menevät? Laulu on ainakin Heli Keinosen ja Raita Karpon tullut laulettua 60-70 luvulla. Kiitos jo etukäteen, löytyipä niitä tai ei!

Vastaus

Vastattu

"Muamoni minuo tšakkai" -niminen laulu löytyy Kuopion kaupunginkirjaston kokoelmista yhteensä neljästä eri nuottikirjasta: Savo-karjalaisten lauluja, Rajakarjalaisia kuorolauluja Salmin ja Suojärven murteella, Karjalaisia kansanlauluja Suojärven seudulta sekä Karjalaisia kansanlauluja Salmista.

Laulun ensimmäinen säkeistö on kaikissa sama, mutta eri nuottikirjoissa on eri määrä säkeistöjä: kaksi säkeistöä on pienin määrä ja kahdeksan suurin määrä, yhdessä nuottikirjasssa säkeistöjä on viisi. Yksi nuoteista on kuorosovitus, muista nuoteista löytyy laulun melodia ja sanat.

Linkit nuottikirjojen tietoihin verkkokirjastossa: https://bit.ly/2IklbcN