Otsikko
Olen kadottanut kaksi lainaamaani lastenkirjaa. Miten pystyn korvaamaan teokset? Mihin minun kuuluu ottaa yhteyttä?

Kysytty

Olen kadottanut kaksi lainaamaani lastenkirjaa.
Miten pystyn korvaamaan teokset? Mihin minun kuuluu ottaa yhteyttä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit hoitaa asian missä tahansa sellaisessa Helmet-kirjastossa, joka ottaa maksuja vastaan. (Nämä kirjastot voit tarkistaa sivulta http://www.helmet.fi/Preview/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut ).

Alla on kopioituna Helmet-kirjastojen käyttösääntöjen liitteestä ohje aineiston korvaamiseen:

Aineiston korvaaminen ja maksujen maksaminen
Sinun on korvattava kadonnut tai vahingoittunut aineisto maksamalla aineiston omistavan kaupunginkirjaston määräämä korvausmaksu. Mikäli haluat korvata aineiston toisella vastaavalla teoksella, on asiasta sovittava erikseen. Videokasettia, BD-levyä, DVD-levyä, CD-ROMia ja konsolipeliä ei voi korvata vastaavalla teoksella, vaan ne korvataan maksamalla alla olevan listan mukainen korvausmaksu. Kirjasto ei palauta maksamaasi korvausmaksua, vaikka myöhemmin löytäisit korvaamasi aineiston. Maksut (ei koske perintää) voit maksaa mihin tahansa Helmet-kirjastoon tai verkossa www.helmet.fi/verkkomaksu. Kirjasto ei palauta maksamiasi maksuja.

http://www.helmet.fi/Preview/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Lainaaja…