Olen kaatanut Dungeons & Dragons Monstermanualin päälle useasti sokeripitoisia virvoitusjuomia. Tämän johdosta osa sivuista on tuhoutunut täysin. Yksi näistä…

Kysytty

Olen kaatanut Dungeons & Dragons Monstermanualin päälle useasti sokeripitoisia virvoitusjuomia. Tämän johdosta osa sivuista on tuhoutunut täysin. Yksi näistä sivuista sivu jolla käsitellään Pöllökarhua (Bugbear) ja kysyinkin siis, että sanotaanko sivulla, että miten Pöllökarhu ääntelee. Kuin pöllö, karhua vai miten ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aihetta käsittelevällä englanninkielisen Wikipedian sivulla (http://en.wikipedia.org/wiki/Bugbear_(Dungeons_&_Dragons)) kerrotaan näin: "Bugbears speak the Goblin tongue. As spoken by bugbears, it is a foul-sounding mix of grunts, snarls, and gestures that causes many outsiders to underestimate their intelligence."

10 ääntä

Kommentit

Pöllökarhuhan ei ole bugbear, vaan owlbear. Bugbear on suomeksi joko mörköpeikko (Jari Paunan käännös punalaatikko-D&D:stä) tai otsolainen (Mika Renvallin Salvatore-suomennokset.

Pöllökarhu tiettävästi sanoo "murhuhuu".