Olen jostain omaksunut tiedon, että maailmankaikkeudessa olisi jokin planeetta, joka on niin iso, että jos normi reittilentokone päättäisi lähteä lentämään sen…

Kysytty

Olen jostain omaksunut tiedon, että maailmankaikkeudessa olisi jokin planeetta, joka on niin iso, että jos normi reittilentokone päättäisi lähteä lentämään sen laidasta laitaan 800 kilometrin tuntinopeudella, siltä kestäisi jotain 1_100 vuotta saapua perille. Muistatteko, mikä on tämä planeetta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaa olla VY Canis Majoris -tähti. Tämän punaisen hypergiantin ympäri lentäminen 900 kilometrin tuntivauhdilla normaalilla matkustajalentokoneella kestäisi 1100 vuotta.

lähde: https://www.viikonloppu.com/nyt-meni-mittasuhteet-taysin-uusiksi-olemme-mitattoman-kokoisia/