Olen jo useamman aikaa tutkinut Pohjanmaan mystikkojen suomenkielisiä kopiokirjoja, joita Vaasastakin löytyy muutamia. Olisin vielä tiedustellut, onko teillä…

Kysytty

Olen jo useamman aikaa tutkinut Pohjanmaan mystikkojen suomenkielisiä
kopiokirjoja, joita Vaasastakin löytyy muutamia. Olisin vielä tiedustellut,
onko teillä tämänkaltaista käsikirjoitusaineistoa? Olen tulossa syksyn aikana
vielä tarkistamaan joitakin tietoja Vaasan maakunta-arkistoon, ja tiedustelen siis
onko minun aiheellista pistäytyä myös teillä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaasan kaupunginkirjastolla ei ole omistuksessaan näitä kirjoja mutta sen sijaan Pohjanmaan museolla muutama ja Vähänkyrön kirjastolla yksi. Vähänkyrön kirjaston kotisivuilta ( http://lib.vaasa.fi/vahakyro/ ) löytyy myös kirjastonhoitaja Tuula Eerolan lyhyt artikkeli ko. aiheesta.