Olen innostunut kirjojen lukemisesta ja haluisin pitää kirjaa lukemistani kirjoista. Osaatteko sanoa onko internetissä kirjojen listaamiseen käytettävää sivua…

Kysytty

Moi, olen innostunut kirjojen lukemisesta ja haluisin pitää kirjaa lukemistani kirjoista. Osaatteko sanoa onko internetissä kirjojen listaamiseen käytettävää sivua. Saman tyyppinen sivu kuin musiikki levyjen listaamiseen tarkoitettu Discogs olisi haussa, mutta kirjoille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytetyin kirjojen listaamiseen käytetty sivu lienee Goodreads, toiseksi yleisin taas lienee LibraryThing. Käyttäjät kuvaavat Goodreadsin toimivan enemmän sosiaalisen median kaltaisena kanavana, kun taas LibraryThing sopii paremmin kirjojen katalogisointiin ja kuvailutietojen järjestelyyn - eli Goodreads taitaa olla kuin kirjojen Last.fm, LibraryThing taas kuin kirjojen Discogs. Molemmista palveluista löytyy hyvin myös suomenkielisten kirjojen kuvailutietoja. Miellyttävin sivusto selviää vain kokeilemalla, mutta vastaaja itse on ainakin ollut tyytyväinen Goodreadsin puhelinsovellukseen ja sen listaus- ja arvostelumahdollisuuksiin.

https://www.goodreads.com/

https://www.librarything.com/