Otsikko
Olen innokas runouden harrastaja. Tällä hetkellä pohdinnan alla ovat 1950-luvun modernistit runoilijat. Tunnettujen nimien esim. Kajava, Haavikko , Vartio tai…

Kysytty

Olen innokas runouden harrastaja. Tällä hetkellä pohdinnan alla ovat 1950-luvun modernistit runoilijat. Tunnettujen nimien esim. Kajava, Haavikko , Vartio tai Manner lisäksi toivoisin voivani löytää myös muita vähemmän tunnettuja tai vähemmälle huomiolle jääneitä runoilijoita, joista minulla ei ole mitään tietoa. Keitä he ovat?

Vastaus

Vastattu

Jo mainitsemiesi lisäksi löytyy mm.:
- Aila Meriluoto
- Kullervo Rainio
- Lasse Heikkilä
- Tuomas Anhava
- Pentti Holappa
- Olli-Matti Ronimus
- Tyyne Saastamoinen
- Maila Pylkkänen
- P. Mustapää
- Aaro Hellaakoski
- Juha Mannerkorpi
- Eila Kivikkaho
- Lassi Nummi
- Helvi Juvonen
(Kai Laitinen : Suomen kirjallisuuden historia / Lyriikan modernismi, 1997 s. 467

Voit myös hakea lyyrikoita Vaski-Finna -tietohausta:
Mene Vaski-verkkokirjaston etusivulle (Vaski.Finna.fi)
- Valkoisen palkin, jonka sisällä lukee "Hae kokoelmasta" alapuolella on pieni harmaa palkki, jossa on suurennuslasi ja lukee "Tarkennettu haku", klikkaa sitä.
- Hakuryhmät palkissa on oikealla "Kaikki osumat", klikkaa sitä
- Valitse "Luokitus"
- Vasemmalla olevaan palkkiin, jossa lukee "Hakusanoilla" , kirjoita 82.2
- Alemmaksi mennessä kohtaan "Rajaukset", valitse Suomi ja aikajanalle laita haluamasi aikaväli.
- Lopuksi klikkaa "Hae kokoelmasta"

Näin saat vaikka vuosi kerrallaan esiin kunakin aikana julkaistut runoteokset, jotka ovat kokoelmassamme.