Olen ihastunut Postcrossingin kautta Ammi Krogiuksen töihin. Käsittääkseni hän on ahvenanmaalainen. Onko jossain nähtävissä / ostettavissa hänen suunnittelemia…

Kysytty

Olen ihastunut Postcrossingin kautta Ammi Krogiuksen töihin. Käsittääkseni hän on ahvenanmaalainen. Onko jossain nähtävissä / ostettavissa hänen suunnittelemia kortteja tai töitä? Postcrossingyhdistyksen kaupassa on, mutta se on vain jäsenille avoin kauppa.
Onko ahvenanmaalla muita taiteilijoita joiden työt koostuvat samantyylisistä teoksista kuin Krogiuksen? Entä muita ketkä tekevät meriaihetta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty
Ammi Krogius on ahvenanmaalainen taiteilija, joka saa inspiraationsa luonnosta ja merestä. Konstrundan-sivustolla hän kertoo lyhyesti itsestään ja sivulta löytyy myös hänen kotiosoitteensa. Kenties voisit kirjoittaa hänelle postikortin tai kirjeen ja kysyä, mistä hänen taidettaan voisi hankkia. Lähde: http://arkiv.konstrundan.fi/start/index-70777-2012-1010 Ahvenanmaan matkailusivustolta pääset suoraan chatin kautta kysymään ahvenanmaalaisesta taiteesta ja taiteilijoista. Sivulla on myös runsaasti muuta kiinnostavaa Ahvenanmaatietoutta. Lähde: http://www.visitaland.com/fi/ Ahvenanmaan taidemuseosta voit kysyä suoraan Ammi Krogiuksesta ja muista ahvenanmaalaisista ja meriaihetta käsittelevistä taiteilijoista. Sieltä löytyvät parhaat asiantuntijat. Lähde: http://www.konstmuseum.ax/fi Krogiuksen taide vaikuttaa naivistiselta ja yleisistä kirjastoista löytyy kyllä teoksia, joissa esitellään suomalaista naivismia hienoine kuvineen. Tervetuloa tutustumaan.