Olen hakemassa koulutukseen yhteishaussa ja en vielä tiedä saanko opiskelupaikkaa, mutta ajattelin olla kerrankin ajoissa kysymykseni kanssa. Onko mahdollista…

Kysytty

Olen hakemassa koulutukseen yhteishaussa ja en vielä tiedä saanko opiskelupaikkaa, mutta ajattelin olla kerrankin ajoissa kysymykseni kanssa.
Onko mahdollista saada englanninkielisiä e- kirjoja kaukolainaan.
Jostain ketjusta luin, ettei e- kirjoja voi lukea kuin 10 henkeä kerrallaan esim. Jyväskylässä.
Tai onko Pihtiputaan/ wiitaunionin mahdollista hankkia e- kirjoja.
Tietenkin palaan asiaan jos saan opisskelupaikan ja kirjaluettelon

Vastaus

Vastattu

Kaukolainaa ei e-kirjoista samalla tavalla voida toimittaa kuin kirjoista. Pihtiputaan kirjasto kuuluu Keski-kirjastojen kimppaan ja voit siis lainata kortillasi koko alueen e-kirjoja, https://keski.finna.fi/Content/ekirjasto. Jos haluat käyttää jonkun muun alueen kirjaston e-kokoelmaa, sinun täytyisi käydä hankkimassa oma kirjastokortti sinne.

E-aineisto on Keski-kirjastojen yhteistä, joten Pihtiputaalle ei erikseen kannata lähettää hankintatoivomuksia e-aineistosta Pihtiputaan kirjastoon, mutta voit esittää toivomuksia koko alueen kokoelmaan, https://keski.finna.fi/Feedback/Form/AcquisitionRequest

Paljon onnea opiskelupaikan hakuun!