Olen etsinyt runoa ystävyydestä tai ystävästä, mutta en löydä muuta kuin "värrsyjä" ja ne siis lähinnä netistä. Mistä löytäisin pari hyvää runoa aiheesta? Tai…

Kysytty

Olen etsinyt runoa ystävyydestä tai ystävästä, mutta en löydä muuta kuin "värrsyjä" ja ne siis lähinnä netistä.

Mistä löytäisin pari hyvää runoa aiheesta? Tai kuka runoilija mahdollisesti olisi sellainen, jonka tuotannosta lähden etsimään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runoja ystävyydestä olikin yllättävän vaikea löytää. Aiheesta ei ole koottu omaa kokoelmaa, kuten on esim. runoja rakkaudesta, surusta jne. Runoilijoita, jotka ovat ystävyydestä kirjoittaneet ovat esim. Tommy Tabermann, Anna-Mari Kaskinen, Maaria Leinonen ja Pia Perkiö. Kolmiosaisessa Tämän runon haluaisin kuulla kirjasarjasta, joka on tehty saman ninimisen radio-ohjelman mukaan, löytyy varmaan hyviä ystävärunoja. Selatessa vastaan tuli esim. Lauri Viidan runo Muistot, Otto Mannisen runo Iltalaulu ja Arvo Turtiaisen Minulla on ystävä.

Runoista löytyy sivusto Linkki maailman runouteen. Sitä voisi käyttää myös apuna etsinnässä.

http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/AdvancedSearch.a…