Olen etsinyt kirjaa Himalajan kasveista. Kävin Nepalissa toukokuussa ja toin sieltä parin pensaan siemeniä. Nyt , kun toinen niistä on itänyt, alkaa kiinnostaa…

Kysytty

Olen etsinyt kirjaa Himalajan kasveista. Kävin Nepalissa toukokuussa ja toin sieltä parin pensaan siemeniä.
Nyt , kun toinen niistä on itänyt, alkaa kiinnostaa enemmän mikä se on. Siis, löytyykö kirjastoista kirjaa Nepalin (tai yleensä Himalajan) kasveista ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjastosta Pasilasta löytyy luokasta 587.4 kirja Flowers of the Himalaya. Kirjan tekijöinä ovat Polunin & Stainton ja se on tällä hetkellä hyllyssä. Lisäksi löytyy yleisteos
(The) Guiness guide to plants of the world. Se on myös saatavilla lainaksi Pasilasta, luokasta 588.
Wikipediassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Nepal#Maantiede, on Nepalia käsitteleviä artikkeleita, joiden lähdeluetteloista saattaisi olla aiheesta lisätietoa. Lisäksi Nepalin matkaoppaissa, jotka Helsingin kirjastoissa sijaitsevat pääsääntöisesti luokassa 429, voisi olla myös kasvustosta tietoa.