Olen etsimässä sekä kuvausta että tilastotietoja Togon valtiosta aluemaantieteellistä tutkimusta varten. Siis liittyen aiheeseen luonto (korkokuva, vesistöt,…

Kysytty

Olen etsimässä sekä kuvausta että tilastotietoja Togon valtiosta aluemaantieteellistä tutkimusta varten. Siis liittyen aiheeseen luonto (korkokuva, vesistöt, vyöhykket, ilmasto, kasvillisuus), luonnonvarat, väestö ja asuminen (määrä, rakenne, alueellinen jakautuminen, syntyneisyys, kuolleisuus, muuttoliikkeet), elinkeinorakenne (maatalous, metsätalous, teollisuus, palvelut..), infrastruktuuri, kauppa (vienti, tuonti). Onko näin yksityiskohtaista tietoa yleensä edes saatavilla näin pienestä valtiosta? Kielet suomi, englanti ja ruotsi.

Lisäksi etsin samaa tarkoitusta varten jotain valmista aluemaantieteellistä tutkimusta jostain Saharan eteläpuolisen Afrikan valtiosta, ikäänkuin malliksi näyttämään kuinka asioita kannattaisi lähteä käsittelemään (en ole koskaan ennen tehnyt tällaista tutkielmaa) ja kehitysmaantieteen perusteosta, jos sellaista on olemassa. (Sellainen tieteenala käsittääkseni on Helsingin yliopistossakin?)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Togon tilastot löytyvät
http://www.stat-togo.org/
http://www.afristat.org/Togo/index_stat.htm
Ne ovat tiko ranskaksi kuten kaikki Togon viralliset tiedot.

Mallitutkielmaa kannattaisi hakea omasta oppilaitoksesta.