Otsikko
Olen epätoivoisesti yrittänyt tavoittaa erästä kuvitettua lasten eläinkirjaa, jota lainailin lapsena kirjastosta silloin tällöin ja jota selasin viimeksi 17…

Kysytty

Olen epätoivoisesti yrittänyt tavoittaa erästä kuvitettua lasten eläinkirjaa, jota lainailin lapsena kirjastosta silloin tällöin ja jota selasin viimeksi 17-vuotiaana, mutta jonka nimi ei ole jäänyt mieleeni. Olen syntynyt vuonna 1995, joten kyseisellä kirjalla taitaa olla jo jonkin verran ikää, kun se kerran löytyi kirjastosta minun lapsuusaikoinani. Kyseinen kirja oli ainakin 32 cm pitkä ja 24 cm leveä. Sen kannessa oli piirretty kuva maapallon huipusta, jonka päällä seisoi joukko eläimiä; muistaakseni siinä taisi olla ainakin gorilla, karhu ja kenguru. Sen kirjan sivuilla vuorostaan oli sellaisia koko aukeaman täyttäviä piirrettyjä kuvia, joissa oli aina jokin eläinten elinympäristö (kuten Amazonin sademetsä tai Afrikan savanni) ja niissä kuvissa sitten esiintyi joitakin kyseisessä elinympäristössä eläviä eläimiä, joista sitten oli tietotekstejä niiden kuvien ympärillä. Mikä kumma sen kyseisen eläinkirjan nimi mahtoi olla?

Vastaus

Vastattu

Yksi kuvauksen kaltainen teos voisi olla:

Lilly, Kenneth: Eläinatlas. WSOY, 1992. ISBN: 951-0-18041-6