Olen äskettäin löytänyt Elizabeth Goudgen kirjat. Hän näyttää julkaisseen näytelmäkokoelman "Three Plays: Suomi, The Brontës of Haworth, Fanny Burney" vuonna…

Kysytty

Olen äskettäin löytänyt Elizabeth Goudgen kirjat. Hän näyttää julkaisseen näytelmäkokoelman "Three Plays: Suomi, The Brontës of Haworth, Fanny Burney" vuonna 1939. Minua kiinnostaa nyt tuo näytelmä "Suomi". Mistä tulee nimi Suomi, mikä on näytelmän tai kirjailijan yhteys Suomeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elizabeth Goudgen teosta Three plays ei löydy Suomen eikä Pohjoismaiden kirjastoista eikä enää kirjakaupoistakaan. British Librarysta sitä voi yrittää kaukolainata. Kaukolainaus maksaa vähintään 25 euroa. Myöskään Elizabeth Goudgen elämäkertaa ei löydy Suomen kirjastoista. Kysyin sähköpostitse Suomi-näytelmän nimestä Victorian kirjastosta Lontoosta, jossa se piti olla varastossa. Otan yhteyttä, kun sieltä vastataan. Elizabeth Goudgen lyhyestä elämäkerrasta http://www.elizabethgoudge.org/a_short_biography_of_elizabeth_g.htm päätellen hänellä ei ole ollut yhteyksiä Suomeen.