Otsikko
Olen aikoinaan lainannut teoksen, jossa on piirroskuvin (ääriviivapiirroksia) kuvattuna Suomessa aikojen kuluessa käytetyt työkalut, rakennusmallit jne…

Kysytty

Hei
Olen aikoinaan lainannut teoksen, jossa on piirroskuvin (ääriviivapiirroksia) kuvattuna Suomessa aikojen kuluessa käytetyt työkalut, rakennusmallit jne. Kulttuurihistoriaa. Ainakaan kuvasivuilla ei ollut tekstiä ehkä kuvatekstejä lukuun ottamatta.
En osaa sanoa muuta kuin että teos oli isonkokoinen, korkeus ei ehkä A3:sta mutta lähelle.
Osaatteko auttaa ja kertoa mikä teos se on ja onko se lainattavissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla U.T. Sireliuksen Suomen kansanomaista kulttuuria 1-2? Molempia osia on hyllyssä useissa pääkaupunkiseudun kirjastoissa. Kansatieteen hyllystä 475-475.1 saattaa löytyä myös muita samankaltaisia teoksia.

Pääkaupunkiseudun Helmet-aineistohaun tulos:
http://www.helmet.fi/search~S9*fin/t?SEARCH=suomen+kansanomaista+&searc…