Olen abiturientti ja opiskelen pitkää ruotsia. Koulussa sanottiin, että kirjastosta saa lainattua vanhoja yo-kuunteluita, eli kuullunymmärtämisiä. Kävin…

Kysytty

Moi!

Olen abiturientti ja opiskelen pitkää ruotsia. Koulussa sanottiin, että kirjastosta saa lainattua vanhoja yo-kuunteluita, eli kuullunymmärtämisiä. Kävin kallion kirjastossa kysymässä mutta siellä ei asiasta tiedetty mitään, eikä kuunteluita löytynyt tietokannasta. Onko kuunteluita jossain helsingin kirjastossa? Minme voin soittaa asian tiimoilta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tässä linkki HelMet-aineistohaun hakutulokseen:
http://luettelo.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=ylioppilas*+ruotsi*&searc…

Varsinaisia ylioppilaskuunteluita kirjastoille on saatu hankituksi viimeksi hyvin kauan sitten, joten ne näyttävät hakutuloksen mukaan olevan 1990-luvn alkupuolelta ja tallennemuoto on c-kasetti. Listalta löytyy kuitenkin myös hieman uudempia vastaavia harjoituskuunteluita cd-levyinä.

Kun selaat listaa, näet kunkin nimekkeen saatavuuden kirjastoista napsauttamalla auki nimekkeen täydet tiedot.