Nyt on runo hukassa. Runo on luultavasti Maaria Leinosen ja runossa on lause 'yksikään niistä ei väärässä paikassa.'Lause kertoo voikukista. Osaatteko auttaa…

Kysytty

Hei, nyt on runo hukassa. Runo on luultavasti Maaria Leinosen ja runossa on lause 'yksikään niistä ei väärässä paikassa.'Lause kertoo voikukista.
Osaatteko auttaa runon löytämisessä?

Vastaus

Vastattu

Kyse ei ole voikukista vaan leskenlehdistä, keltaisia karheakukkaisia  kuitenkin molemmat. Runo löytyy Maaria  Leinosen kokoelmasta Sydämessäni tämä maa, 2003.

Löytyy myös kootuista runoista Matka on laulu : kootut runot II 1994-2005, 2006

"Leskenlehdet sen ensiksi kertovat"