Nyt kun kirjastot ovat kiinni, miten aineiston palauttamisen kanssa menetellään? Netissä voisi uusia, mutta lainaamassani aineistossa on varauksia jonossa,…

Kysytty

Nyt kun kirjastot ovat kiinni, miten aineiston palauttamisen kanssa menetellään? Netissä voisi uusia, mutta lainaamassani aineistossa on varauksia jonossa, joten se ei onnistu?

Vastaus

Vastattu

Aineistoa ei palauteta sulun aikana, vaan niiden laina-aikaa jatketaan automaattisesti, vaikka niistä olisikin varauksia. Myöhästymismaksuja ei kerry sulun aikana.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Kirjastoasioinnista_koronavirusepidemian(208997)