Otsikko
Noin Keväällä ilmestyi kaksi kirjaa, jotka ulkomaiset henkilöt olivat kirjoittaneet Suomesta. Mitä olivat ne kirjat. Niistä oli arvostelu Talouselämä lehdessä…

Kysytty

Hei
Noin Keväällä ilmestyi kaksi kirjaa, jotka ulkomaiset henkilöt olivat kirjoittaneet Suomesta.

Mitä olivat ne kirjat. Niistä oli arvostelu Talouselämä lehdessä keväällä.

Kiitos avusta

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmukuun Talouselämä -lehdessä esitellään Nordea-johtaja hans Dalborgin muistelmakirja "Vastuun ihana taakka, vuoteni Nordean johtajana 1991-2011". WSOY, 2016. Kirja sivuaa Suomea, ei pelkästään Nordean vuoksi vaan myös siksi, että Dalberg oli suuri Suomen ystävä.
Voisiko täma olla toinen kaipaamistasi kirjoista?

Toista kirjaa en valitettavasti löytänyt. Listaan siksi joitakin uudehkoja Suomea käsitteleviä kirjoja, joiden kirjoittaja on ainakin syntynyt jossakin muuallla kuin Suomessa. Ehkä toivomistasi kirjoista toinen olisi näiden joukossa.

Abu-Hanna, Umayya
Alienin silmin : Helsinki ja Uusimaa muukalaisen kokemana
Siltala, 2014

Alizad, Arman
Riisuttu Suomi
Docendo, 2015

Aitoja. Ihania. Omanlaisia : suomalaisia
menestystarinoita / [haastattelut:] Blanca Juti
WSOY, 2014

Chaker, André Noël
The Finnish miracle : an inspiring model and a few cool stories from a self-made nation
Talentum, 2014

Kaario, Irmeli
Pietarista Bulevardille : emigranttina ja evakkona. Pietarissa syntyneen Maria Wetterstrandin, os. Huotari, elämäntarina hänen omien muistiinpanojensa pohjalta editoinut tyttärentytär Irmeli Kaario
Omakustanne, 2015

Richly, Gabor
Veli veljen puolesta : talvisota ja Unkari
Docendo, 2015

Schatz, Roman
Voi maamme, Suomi = Finland : what a country!
Johnny Kniga, 2014

Webster, Diana
Finland forevermore : Helsinki 1953-1963
S & S, 2015

Virki, Tauno
Minu Helsingi : ärge tapke sőnumitoojat
Peetrone Print, 2015

0 ääntä

Kommentit

PIETARISTA BULEVARDILLE, naistrilogia suvun naisista. Kirjoittaja on Irmeli Kaario, ei Kaatio. Suomalainen. Maria Wetterstrand oli suomalainen myös, Pietarissa syntynyt karjalainen, joka emigroitui Karjalan kannakselle ja evakuoitiin sieltä kaksi
kertaa.. Korjannette ystävällisesti