Näyttelijä Masa Niemi eli Pätkä; mistä voisin saada hänestä tehdyn kirjan ja samoin Regina Linnanheimosta?

Kysytty

Näyttelijä Masa Niemi eli Pätkä; mistä voisin saada hänestä tehdyn kirjan ja samoin Regina Linnanheimosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Masa Niemen elämäkertaa ei ole kirjoitettu ainakaan vielä. Tietoja hänestä löytyy muutenkin aika niukasti. Mitä - missä - milloin -sarjassa ilmestyneessä Elokuvakirjassa on hyvin lyhyet elämäkertatiedot ja luettelo elokuvista, joissa hän on esiintynyt.
Seuraava Regina Linnanheimosta kertova kirja on tulossa kirjastoihin (ei vielä ilmestynyt): Nikula, Jaana: Polttava katse : Regina Linnanheimon elämä ja elokuvat (kustantaja: Like, 2000).
Suomen elokuvan historiaa käsittelevistä teoksissa, kuten Suomen kansallisfilmografia, on tietoja elokuvista, joissa nämä näyttelijät ovat olleet mukana.

Lehtiartikkeleista, joissa kerrotaan suomalaisista elokuvanäyttelijöistä, saattaisi löytyä tietoa myös Regina Linnanheimosta ja Masa Niemestä. Kirjastossa voi etsiä artikkelitietokannoista Aleksi ja Arto, löytyykö niistä kiinnostavia viitteitä.