Otsikko
Myyntiarvoa olisin halukas kuulemaan seuraavalle kolikolle: 1 Markka, hopeaa, v.1874. On ehjä, mutta hiukan tummunut. Infosta kiitollinen.

Kysytty

Myyntiarvoa olisin halukas kuulemaan seuraavalle kolikolle:
1 Markka, hopeaa, v.1874. On ehjä, mutta hiukan tummunut. Infosta kiitollinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhojen rahojen arvoja on kyselty tällä palstalla aiemminkin. Kolikkojen kunto ja mahdolliset lyöntivirheet ratkaisevat niiden arvon, joten rahoja näkemättä yksiselitteistä vastausta ei voi antaa. Hintatietoja löytyy esim. kirjasta Suomen rahat arviohintoineen 2005. Lisätietoja rahojen kuntoluokista ja huutokauppojen tuloksista löytyy numismaatikkoliiton sivuilta http://www.numismaatikko.fi.
Porvoon kaupunginkirjastossa on nyt paikalla vain 2002 painos em. kirjasta. Sen mukaan ko. kolikon arvo oli silloin kunnosta riippuen yhdestä eurosta sataan euroon. Yleisin hinta oli 1,50 €.