Muutan omaan asuntoon, ja minulla on upouusi hyvä keittiö. En tykkää tehdä ruokaa, ja yleensä teen perus keittoja tai risottoja, puuroa tai perus leipää,…

Kysytty

Hei,
Muutan omaan asuntoon, ja minulla on upouusi hyvä keittiö. En tykkää tehdä ruokaa, ja yleensä teen perus keittoja tai risottoja, puuroa tai perus leipää, näkkäri siis kaupasta valmiina. Voisitko suositella minulle joitain hyviä ruoka-/reseptikirjoja. Minu kiinnostaa eri maiden eritoten Euroopan ulkoisten maiden ruokakulttuurit, helpot ja herkulliset ruoat, joita coisin kötevästi valmistaa perusvälineillä ja -raaka- aineilla yksiössäni. Joku joka motivoisi ja inspiroisi tekemään itse ruokaa. Lähinnä pääruokia, ei jälkiruokia.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla joitakin helppojen ja herkullisten ruokien ohjekirjoja, joita saat lainaan Helmet-kirjastoista:

- Suupaloja! : pikkuruokia ja naposteltavaa maailmalta / Hannele Hyvärinen, Johanna Myllymäki
- Simppeliä sushia : raikkaat sushit, salaatit ja keitot / [teksti: Nadia Arumugam ... et al.]
- Helppo japanilainen keittiö : makumatkoja Japanin rikkaaseen ruokakulttuuriin / Emi Kazuko
- Anjumin helpot intialaiset / Anjum Anand
- 500 Välimeren maiden ruokaa / Valentina Sforza
- 500 keittoa / Susannah Blake
- Apukokki maailmalla / Miikka Järvinen, Maija Koski
- Opiskelijan herkkukirja : moderneja ja helppoja aterioita alta 20 minuutin! / Laura Herring
- Aikaa ystäville : helppoa, nopeaa ja herkullista tarjottavaa / Nina Cappelen
- Helpot ja nopeat / [teksti ja kuvat: Anthony Carroll
- Maittavat vokkiateriat / [suomennos: Henna-Riikka Huovila]

Sopivia kirjoja on varmasti monia muitakin. Saat lisää ehdokkaita Helmet-hausta kirjoittamalla hakuruutuun sanan ruokaohjeet ja tarkentamalla sitä haluamallasi sanalla, esimerkiksi Japani, Intia tai Pohjois-Afrikka.