Otsikko
Muovitin pojan saaman mustakantisen, nidotun, ulkomailta tilatun ja kovasti odotetun kirjan Pelloplastin kontaktimuovirullan lopulla, jossa oli kaksi taitetta…

Kysytty

Muovitin pojan saaman mustakantisen, nidotun, ulkomailta tilatun ja kovasti odotetun kirjan Pelloplastin kontaktimuovirullan lopulla, jossa oli kaksi taitetta. Taitteiden kohdat jäivät rumasti näkyviin. Pidimme kirjaa suuren painon alla, mutta taitteet näkyvät edelleen. Poika yritti kuumentaa taitteita föönilläkin, tuloksetta. Onko mitään tehtävissä?

Vastaus

Vastattu

Keskustelimme asiasta kirjastossa ja paljon muovittavat olivat sitä mieltä, että jos muovissa on jo alussa ollut loppuvekkejä eli rullan lopussa joskus olevia vekkejä, ei asialle voi paljoakaan enää tehdä. Optimistisin virkailija tosin totesi, että vekit painuvat jonkin verran käytössä.