Otsikko
Muovin korjauksesta muovihitsaus

Kysytty

muovin korjauksesta
muovihitsaus

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muovien korjausta käsitellään esimerkiksi teoksessa Muovikomposiitit ja teoksessa Muovitekniikan perusteet, jossa esitellään laajemminkin muovien hitsausmenetelmiä sekä muovituotteiden korjaamista hitsaamalla, liimaamalla ja laminoimalla. Näiden teosten saatavuuden voit tarkistaa Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html . Muita alan yleisesityksiä ovat mm. Muovien hitsaus ja Muovien hitsausmenetelmät -teokset, jotka löydät Oulun yliopiston kirjastosta, ja Muoviosien korjaus -nimisen opinnäytetyö, jonka voimme tilata halutessasi kaukolainaan.

Jos kyseessä on jonkin tietyn muovituotteen, esim. auton osien korjaus, hyvä kirja voisi olla Automuovit ja niiden korjaus (kaukolainattava), samoin Tekniikan maailma -lehden artikkeli Muoviosat : uusi aalto autonkorjauksessa (TM 11/1989). Vastaavia julkaisuja löytyy muiltakin aloilta vaikkapa veneen korjauksesta. Internetistä voisit katsoa sivua http://www.vakes.fi/lvk/vat/muovin.htm .