Kysyn muovin hitsausta käsitelevää kirjallisuutta, mistä sitä voi laina, minkä nimisiä ja kuka sen kunstantaa. Aihe kiinnostaa myös laajemmin. Kiitos

Kysytty

Kysyn muovin hitsausta käsitelevää kirjallisuutta, mistä sitä voi laina, minkä nimisiä ja kuka sen kunstantaa. Aihe kiinnostaa myös laajemmin. Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muovien korjaamista käsitellään mm. teoksissa:

Muovikomposiitit (Ilkka Airasmaa et al.) Hki 1991. Julkaisija Muoviyhdistys
Kirjaa on saatavissa Helsingin kaupunginkirjastosta ja voitte tilata sen sieltä esim.Vantaan lähikirjastonne kautta.

Muovitekniikan perusteet (Veijo Kurri et al.) Hki Opetushallitus 2002 (1999).
Kirjan uudempaa painosta on saatavissa Helsingin kaupunginkirjastosta ja vanhempaa painosta myös Vantaan kaupunginkirjastosta.

Muovin suomalainen käsikirja. Hki Muovifakta 2000. Kirja on saatavissa Vantaan kaupunginkirjastosta.

Pääkkönen, Esko: Muovien hitsausmenetelmät. Tampereen teknillinen korkeakoulu 1988. Kirjaa on saatavissa mm. Oulun yliopiston kirjastosta ja Tampereen teknillisen yliopiston kirjastosta. Voitte tilata sen kaukolainaksi lähikirjastonne kautta.

Muovien hitsaus (toim. Erik Hagström et al.) Insinööritieto 1985. Kirjaa on saatavissa mm. Jyväskylän ja Oulun yliopistojen kirjastoista kaukolainaksi lähikirjastonne kautta.

Teknillisen korkeakoulun aihetta käsittelevää kirjallisuutta voi selata internet-osoitteessa: http://teemu.linneanet.fi

Muovista ja sen käsittelystä saa tietoja myös Muoviyhdistyksestä: http://www.muoviyhdistys.fi tai puh. 09 - 868 9910

Muovista löytyy artikkeleita myös tekniikan alan lehdistä, esim. Tekniikan maailmasta. Niitä voidaan etsiä teille lähimmässä kirjastossa. Tekniikan maailma 11/1989 sisältää artikkelin: Muoviosat: Uusi aalto autonkorjauksessa.

Seuraava Helsingin ammattikorkeakoulun internet-sivu sisältää myös tietoja automuovien korjauksesta:

http://koti.mbnet.fi/~hazard/muovit/sisallys.htm