Mummoni lauleskeli joskus laulua, jonka sanoissa oli kohta "pirtin pienen portahilla istui Sanna-muori, perunoita kuori". En tiedä onko tuo kohta laulun alusta…

Kysytty

Mummoni lauleskeli joskus laulua, jonka sanoissa oli kohta "pirtin pienen portahilla istui Sanna-muori, perunoita kuori". En tiedä onko tuo kohta laulun alusta tai ensimmäisestä säkeistöstä, mutta suunnilleen noin jossain kohdassa laulettiin. Siinä oli ainakin 3 säkeistöä. Tarvitsisin laulun sanat ja mielellään myös melodian nuottina.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Fono-äänitetietokannasta, sivulta http://www.fono.fi/KappaleenTiedot.aspx?ID=a9dcf3ac-8503-471e-818a-9e3f… selviää, että kappaleen nimi on Vanha Sanna.
Laulu löytyy esimerkiksi kokoelmasta Kokoelma yksinlauluja, osa III.
Tuon nuottikokoelman saatavuuden voi tarkistaa Piki-verkkokirjastosta, osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?formid=find2 kirjoittamalla nimekelaatikkoon Vanha Sanna.
Nuottikokoelman 8.p. v. 1978 löytyy Tampereen kaupunginkirjastosta.