Otsikko
Mummini lauloi siskolleen lastenlaulua "Pieni pilvi illalla". Jonka sanat ovat alla. Olisiko tietoa, mistä kappale on lähtöisin, tai olisiko siitä olemassa…

Kysytty

Mummini lauloi siskolleen lastenlaulua "Pieni pilvi illalla". Jonka sanat ovat alla. Olisiko tietoa, mistä kappale on lähtöisin, tai olisiko siitä olemassa äänitettä?

Pieni pilvi illalla, hohtaa taivaansillalla, ruskopuvussansa.
Kirkkahasti kimmeltäin, hiljaa ajaa eteenpäin kultavaunuissansa.

Sanos pilvi pienoinen, minne valon hienoinen,
olet kulkemassa.
Menen häihin auringon, päivän valta talohon, illan purppurassa.

Ketkä toiset kutsuttiin,päivän häihin riemuisiin,
korkeat ja jalot.
Kaikki tähdet sekä kuut, sateenkaaret ynnä muut,
avaruuden valot.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen laulu on R. Raalan säveltämä Pieni pilvi. Äänitettä laulusta ei löydy. Karkea melodianuotinnos ilman sointumerkkejä löytyy R. Raalan julkaisusta Laululeivonen. Tämän sävelmäkokoelman on julkaissut Kustannusosakeyhtiö Otava useina erillisvihkoina 1912-1930. Joissakin kirjastoissa erillisvihot löytyvät yksiin kansiin koottuna kokoelmana.