Otsikko
Mulla on aika erikoinen kolmas nimi josta en löydä mitään tietoa! Nimi on Ignate! Tiedän vain yhden jolla on samani ja se on oma poika

Kysytty

Hei! Mulla on aika erikoinen kolmas nimi josta en löydä mitään tietoa! Nimi on Ignate! Tiedän vain yhden jolla on samani ja se on oma poika

Vastaus

Vastattu

Hei, nimi Ignate on feminiininen johdannainen nimestä Ignatius. Ignatius taas on johdannainen Ignatios Antiokialaisesta, joka oli Antikian piispa n. 100 jaa.

Lähteet:

Nordic Names:

Ignate - Nordic Names

Pyhä marttyyripiispa ja jumalankantaja Ignatios Antiokialainen

Pyhä marttyyripiispa ja jumalankantaja Ignatios Antiokialainen | Suomen ortodoksinen kirkko

0 ääntä

Kommentit

.. ja netin eri vauvanimisivustojen mukaan nimi johtuu latinan sanasta joka tarkoittaa palavaa, kihkeää, leimuavaa tms.

... ja englannissa on "ignite", syttyä tai sytyttää palamaan

Jos Ignate on feminiinimuoto Ignatiuksesta, pojalle olisi pitänyt antaa nimen maskuliinimuoto.