Otsikko
Muistelen, että ns. uusi tie Helsingistä Lahteen rakennettiin joskus 50-luvulla, mutta tatvitsisin tarkan vuodet (tarkat vuodet).

Kysytty

Muistelen, että ns. uusi tie Helsingistä Lahteen rakennettiin joskus 50-luvulla, mutta tatvitsisin tarkan vuodet (tarkat vuodet).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tie Helsingistä Lahteen on rakennettu jo 1930-luvulla.

Ns. uuden tien rakentamispäätökset on tehty vuonna 1955. Tietä rakennettiin tämän jälkeen pätkissä. Viimeinen osa Mäntsälä-Lahti valmistui 1958. Kyseessä oli tien päällystystyöt, varsinainen tieosuus oli olemassa jo 1930-luvulta.