Muistan nähneeni Neuvostoliittolaisen lyhytelokuvan "Hyvää syntymäpäivää, toveri Stalin". Siinä kellomyymälän myyjämies vetää kellot kukkumaan samaan aikaan…

Kysytty

Muistan nähneeni Neuvostoliittolaisen lyhytelokuvan "Hyvää syntymäpäivää, toveri Stalin". Siinä kellomyymälän myyjämies vetää kellot kukkumaan samaan aikaan kun (?) kirkonkellot soivat Stalinin kunniaksi.
Haluaisin tietää lisää elokuvan tekijöistä ja kohtalosta. Muistelen, että tekijätkin joutuivat Stalinin tuhoamiksi.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti emme tunnistaneet elokuvaa eikä Kansallisessa audiovisuaalisessa instituutissakaan pystytty auttamaan. Ehkä joku lukijamme tunnistaa sen?