Muistan nähneeni 1980-luvulla (mahdollisesti ranskalaisen) elokuvan, jossa illallisvieraat osallistuivat aarteenetsintäkilpailuun. Ideana oli saman illan…

Kysytty

Hei! Muistan nähneeni 1980-luvulla (mahdollisesti ranskalaisen) elokuvan, jossa illallisvieraat osallistuivat aarteenetsintäkilpailuun. Ideana oli saman illan aikana etsiä ja löytää erilaisia tavaroita/asioita, ja tiettyyn kellonlyömään mennessä eniten löytänyt voitti kisan. Muistaakseni etsittävien joukossa olivat muun muassa valkoinen puudeli ja antiikkihaarukka. Kyseessä ei ole amerikkalainen Scavenger Hunt (1979), vaikka juoni oli muistaakseni hyvin samanlainen. Satutteko tietämään, mikä elokuva voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Yritin kysellä tästä kollegoilta, mutta elokuva ei tuntunut tutulta. Hieman ajatus muistuttaa Salaisuuksien illallista, mutta siinä ei kerätty aarteita, vaan tutkittiin kännyköitä salaisuuksien paljastamiseksi. Löysin tällaisen vanhemman elokuvan Treasure Hunt - Aarteen etsintä vuodelta 1952, mutta juonikuvioista ei kerrota niin paljon, että saisi selville, onko tuo aarteenetsintä mukana kuvioissa. Muuten siinä on jonkin verran samaa kuin Scavenger Huntissa kuvauksen perusteella.

https://www.imdb.com/title/tt0045257/

Ehkä joku lukijoistamme osaa auttaa?