Muistan lukeneeni teoksen Goethesta tai hänen muistelmista, jossa hän avautuu kirjeessä ystävälleen ja surkuttelee hukkaan mennyttä elämäänsä, 19-vuotiaana…

Kysytty

Muistan lukeneeni teoksen Goethesta tai hänen muistelmista, jossa hän avautuu kirjeessä ystävälleen ja surkuttelee hukkaan mennyttä elämäänsä, 19-vuotiaana. Tämä kohta jäi niin elävästi mieleeni, joten olen sitä yrittänyt etsiä, mutta turhaan. Voisikohan teiltä löytyä apua?
Kiitos

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla Goethen moniosainen muisteluteos "Tarua ja totta elämästäni" (suomennos J. A. Hollo)?

Teos sisältyy myös Goethen Valitut teokset -sarjaan sekä sarjaan Maailmankirjallisuuden mestariteoksia. Ne ovat lainattavissa ainakin Helmet-kirjastoista.