Muistan lapsena, viime vuosikymmenen ensimmäisellä puoliskolla, katsoneeni kerran telkkarista animaatiota joka kertoi puhuvista kasviksista. Päähenkilö oli…

Kysytty

Muistan lapsena, viime vuosikymmenen ensimmäisellä puoliskolla, katsoneeni kerran telkkarista animaatiota joka kertoi puhuvista kasviksista. Päähenkilö oli peruna, ja animaatiossa esiintyi myös kauhua herättävä munakoiso joka oli jonkin tieteellisen kokeen tulos. En tiedä oliko kyseessä elokuva vai sarja. Ohjelmassa puhuttiin ruotsia. Mitä kummaa oikein olen katsonut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahdatkohan tarkoittaa 10-osaista hollantilaista animaatiosarjaa nimeltä Kook mee met Aart Appel en Krieltje vuodelta 2000, joka on lähetetty Ylen kanavilla nimellä Potis och päron (suomeksi Peruna ja pottu) vuosina 2003-2004? Sen on käsikirjoittanut ja ohjannut Frans Lasés, tuotanto VPRO Villa Achterwerk. Katso linkin takaa, näyttävätkö hahmot tutuilta: http://www.franslases.nl/aartappelkrieltjes.html