Otsikko
Muistan lapsena (90-luvulla) lukeneena jonkinlaista pientä kirjasta jossa oli loruja tai tarinoita jonkinlaisessa runomuodossa. Tarinat oli kuvitettuja ja…

Kysytty

Hei! Muistan lapsena (90-luvulla) lukeneena jonkinlaista pientä kirjasta jossa oli loruja tai tarinoita jonkinlaisessa runomuodossa. Tarinat oli kuvitettuja ja niitä saattoi olla aakkosten jokaisesta kirjaimesta. Ehkä A:n tai Y:n tarina kertoi Arvo Ylpöstä ja V:ssä puhuttiin Vihtorista ja siinä oli kuva miehestä juoksemassa. Yksi tarina oli aina noin sivun tai aukeaman kokoinen ja yhdessä kuvassa taisi tapahtua koko tarina. Sen enempää en muista. Mikähän kirjanen se on mahtanut olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

TEOS Arvo-sedän iltasatukirja / kuvittanut Inge Löök
JULKTIEDOT [Helsinki] : Arvo ja Lea Ylppö säätiö, 1992
ULKOASU 39 s. : kuv.
Standard no 952-90-4150-0 sidottu
HEL LUOKKA 1.7
ALKUTEOS 90

Kyseinen teos löytyy mm. Helsingin kaupunginkirjastosta Pasilan varastosta.