Muistan 70-luvulta romanttisen lempiromaanin: siinä nuori köyhä nainen pestautui luksusjahdille pyörätuolissa olevalle naisen seuraneidiksi, jonka holhooja oli…

Kysytty

Hei, muistan 70-luvulta romanttisen lempiromaanin: siinä nuori köyhä nainen pestautui luksusjahdille pyörätuolissa olevalle naisen seuraneidiksi, jonka holhooja oli laivan kapteeni, päätyivät tietysti yhteen. Olin aivan varma, että kirjailija olisi Catherine Gaskin, mutta hänen kirjalistaltaan en opusta tuilla juonella löydä. Muistelisin, että kirjan joko suomalainen tai alkuperäinen nimi englanniksi olisi jotenkin viitannut delfiinikesään, taisi olla aluksen nimi. Löytyisiköhän vielä jostain kirjan ja kirjoittajan oikea nimi?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Carola Salisburyn kirja Välimeren helmi, ilmestynyt 1977. Alkuteoksen nimi on The dolphin summer.