Otsikko
Muistaakseni ihan viime vuosina on kirjoitettu kirja puiden kaadosta ja oikeustapauksista. Mutta en muista sen nimeä. Kyse ei siis ole metsän hoidosta vaan…

Kysytty

Hei,
Muistaakseni ihan viime vuosina on kirjoitettu kirja puiden kaadosta ja oikeustapauksista. Mutta en muista sen nimeä. Kyse ei siis ole metsän hoidosta vaan tulokulma enemmän piha/puisto/puutarha.

Löydätteköhän näillä tiedoilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla Juha Raision, Matti Kiviniemen ja Janne Penttisen Puut : laki ja käytännöt (Metsäkustannus, 2018).

"Teos kokoaa käytännönläheisesti taajamapuuston käsittelyä koskevan lakitiedon ja hyvät käytännöt. Kirja selvittää, miten velvollisuudet ja vastuut jakautuvat katujen varsilla, pihoissa ja naapurustossa. Se käsittelee tilanteet, joissa puita suojellaan tai toisaalta vaarallisina tai häiritsevinä poistetaan pihoilta, ulkoilualueilta tai liikenneväyliltä."

1 ääntä

Kommentit

Kiitos, juuri tuo kirja. Olette te ammattilaisia!