Otsikko
Muistaakseni alkuperäisessa Nalle Puhissa ei esiinny Tikrua. Onko Tikru Disneyn keksintöä?

Kysytty

Muistaakseni alkuperäisessa Nalle Puhissa ei esiinny Tikrua. Onko Tikru Disneyn keksintöä?

Vastaus

Vastattu

Tikru tulee Puolen hehtaarin metsään Nalle Puhin luo keskellä yötä A. A. Milnen kirjassa Nalle Puh rakentaa talon.  Toinen luku on nimetty näin:  "Toinen luku Jossa Tikru tulee Metsään ja syö aamiaista".  Kirjassa A.A. Milne: Nalle Puh: kootut kertomukset ja runot, 2. p., WSOY 1999 luku alkaa sivulta 140.