Otsikko
Muistaakseni 80-luvulla televisiosta tuli sarja "kumitossut ja 1000 km" tai jotain sinnepäin. Mistä löytäisin tietoa sarjasta?

Kysytty

Muistaakseni 80-luvulla televisiosta tuli sarja "kumitossut ja 1000 km" tai jotain sinnepäin. 2 veljestä lähti seikkailemaan kohti kotia kyseisessä sarjassa. Sarja oli kai Italialainen. Mistä löytäisi lisää tietoa sarjasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pienen kaivelun jälkeen löytyi tietoa ohjelmasta.

Katso-lehti 1/1982 kertoi ohjelmasta seuraavasti:

"Kumitossut ja 1 000 kilometriä

Uusi italialainen sarja

Lillo ja Kiinalainen ovat kahdeksanosaisen italialaissarjan nuoria seikkailijoita. He tutustuvat milanolaisessa koulukodissa ja päättävät paeta sieltä yhdessä. 9-vuotias Lillo on hymyilevä ja ystävällinen poika. Kiinalainen on 15-vuotias, syrjäänvetäytyvä ja hiljainen. Erilaisuudestaan huolimatta pojista tulee hyvät ystävykset.

Pakonsa Lillo ja Kiinalainen suunnittelevat käyttäen hyväkseen koulukodissa vierailevaa pappia, joka hyväuskoisuudessaan vie pojat mukanaan laitoksen ulkopuolelle. Pojat pakenevat alttarikaapuihin pukeutuneina. Siitä on tulla ongelma, sillä Lillon päällysvaatteet jäivät koulukotiin. Italian halki kulkeminen alttarikaavussa tuntuu arveluttavalta. Heidän päämääränään on Napoli. Matkan varrelle mahtuu monta seikkailua.

Pääosissa: Fabio Boccanera ja Michele Esposito. Ohjaaja: Alfredo Giannetti, Italia

MTV:n ohjelmistoa TV1:ssä tiistaisin 18.15."

IMDB listaa sarjan näyttelijät. Linkki sivustolle

Myös Kansallinen audiovisuaalinen instituutti on listannut elokuvan. Linkki Finna-haku