Otsikko
Muistaako kukaan joulurunoa, jossa on säepari "Hyvää päivää joulupukki, täällä puhuu Ulla". En ole törmännyt runoon. Olen esittänyt sellaisen runon v. 1962 tai…

Kysytty

Muistaako kukaan joulurunoa, jossa on säepari "Hyvää päivää joulupukki, täällä puhuu Ulla". En ole törmännyt runoon. Olen esittänyt sellaisen runon v. 1962 tai -63 joulujuhlassa. Luultavasti se on paljon vanhempi, koska muistelen, että kirjan sivut jo tuolloin olivat kellertävät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähetin kysymyksesi kirjastonhoitajien valtakunnalliselle sähköpostilistalle, josta ehdotettiin laulua "Puhelu joulupukille". Lauluyhtye Anki, Bosse ja Robert esitti laulua 1960-luvulla televisiossa. Kollegan muistin mukaan kappale alkaa sanoilla "Haloo, onko joulupukki? täällä puhuu Ulla". Voisiko kyseessä olla tämä samainen runo/laulu?

Äänitteen tarkemmat tiedot:
Tekijä: Saukki, säv.
Nimeke: Puhelu joulupukille [Äänite].
Esittäjät: Anki, Bosse ja Robert (lauluyhtye).
Tapahtuman aika ja paikka: Äänitetty 1965.
Tiivistelmä, arvostelu tms. teoksessa: Luettelo 1953 - 1969.
Aineisto: sisältyy äänitteeseen
Äänitteen kieli: fin
Muu(t) tekijä(t): Saukki, san.
Anki, Bosse & Robert, esitt.

Julkaisussa: Avainasemassa ; Puhelu joulupukille. -1 äänilevy. - Erva/PSOKTV1. - B-puoli

10 ääntä

Kommentit

Hei!
Muista tälläisen mainoksen, jossa tyttö soitti joulupukille ja se mainosti, että osta suomalaisia tuotteita!

Haloo onko joulupukki.Täällä puhuu Ulla.Anteeksi jos häiritsen olis kysyttävää mulla...