Otsikko
Montako vokaali- ja konsonanttiäännettä unkarin kielessä on?

Kysytty

Montako vokaali- ja konsonanttiäännettä unkarin kielessä on?

Vastaus

Vastattu

Unkarin kielessä on 14 vokaalia: u, ú, o, ó, a, á, i, í, e, é, ü, ű, ö, ő.

Konsonantteja unkarin kielessä on 25: p, b, t, d, ty, gy, k, g, f, v, sz, z, s, zs, j (ly), h, c, dz, cs, dzs, l, r, m, n, ny.

László Keresztes: Unkarin kieli (SKS, 1974) s. 13, 19.