Montako ääntä paviaanilauman johtaja Repe sai Helsingissä kunnallisvaalien aikaan äskettäin?

Kysytty

Montako ääntä paviaanilauman johtaja Repe sai Helsingissä kunnallisvaalien aikaan äskettäin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupungin keskusvaalilautakunnasta kerrottiin, että Repelle oli tullut toistakymmentä ääntä.

Vaalilain 85§:n 2 kohdan mukaan äänestyslippu on mitätön, jos vaalikuoreen on tehty äänestäjää tai ehdokasta koskeva taikka muu asiaton merkintä; kohdan 6 mukaan äänestyslippu on mitätön, jos äänestyslippuun on kirjoitettu äänestäjän nimi tai erityinen tuntomerkki taikka siihen on tehty muunlainen asiaton merkintä.

Näitä mitättömiä ääniä ei tilastoida.