Monta vegaania maailmassa on?

Kysytty

Monta vegaania maailmassa on?

Vastaus

Vastattu

Tarkkaa vastausta kysymykseen ei voi antaa. Missään maassa tuskin kirjataan asukkaiden ravintotottumuksia systemaattisesti eikä vegaaniksi tarvitse julkisesti julistautua ja tulla tilastoiduksi. Lisäksi vegaaneja on monta lajia ja usein myös vegetaristit lasketaan vegaaneiksi. Täsmällisiä tilastoja ei siis ole. Suomalaisista arvellaan yhden prosentin olevan vegaaneja. (MTV3, uutiset). Yleisesti arvellaan määrän kasvavan, koska vegaanius on nykyisin trendikästä.

Maailmalla vegaanien määrästä on erilaisia tietoja. Usein vegaanien määrä ilmoitetaan oleva 1-2 prosenttia väestöstä. Maailman väestön määrän arvellaan olevan noin 7.8 biljoonaa, jolloin vegaaneja olisi noin 78 miljoonaa. Eri nettitiedot kuitenkin vaihtelevat reippaasti.

3 ääntä

Kommentit

Joo, sitä on mahdotonta kertoa. Tiedän, että siellä on vitsi, jonka vegaanit on helppo löytää. Mainitse vain, että syöt lihaa, ja he kiirehtivät. Totuus on, että kukaan ei laske sitä, ja monet vegaanit muuttuvat lihansyöjiksi ja lihansyöjiksi yhtäkkiä vegaaneiksi päivässä. niin, ei, mahdotonta laskea.