Otsikko
MOIKKA MITÄ ELOKUVIA JA TV-SARJOJA ON FILMATTU HERTTONIEMEN KARTANON YMPÄRISTÖSSÄ

Kysytty

MOIKKA MITÄ ELOKUVIA JA TV-SARJOJA ON FILMATTU HERTTONIEMEN KARTANON YMPÄRISTÖSSÄ

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Herttoniemen kartano ympäristöineen on toiminut monen kotimaisen elokuvan näyttämönä.

Tunnetuimpia näistä lienevät muun muassa "Kulkurin valssi" sekä "Katariina ja Munkkiniemen kreivi", monia muita klassikoita unohtamatta.

Lisätietoja löytyy esimerkiksi Herttoniemen kartanomuseon sivuilta.

Myös elokuvahistorioitsija Jari Sedergrenin blogikirjoituksessa on käsitelty Herttoniemeä näytelmäelokuvissa vuosina 1920-1970.