Otsikko
Mo! Sanonta "paljasjalkainen Stadilainen" (mikä tahansa pkk) Milloin ko. henkilöä voidaan kutsua paljasjalkaiseksi. Tarvitaanko monta sukupolvea samalla…

Kysytty

Mo! Sanonta "paljasjalkainen Stadilainen" (mikä tahansa pkk)
Milloin ko. henkilöä voidaan kutsua paljasjalkaiseksi.
Tarvitaanko monta sukupolvea samalla paikkakunnalla?
Riittääkö syntymäpaikka antamaan tämän "tittelin"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kielenkäyttöämme ohjaamaan pyrkivä uusin arvovaltainen ohjenuora

Kielitoimiston sanakirja. - Kotimaisten kielten tutkimuskeskus, 2006

määrittelee paljasjalkaisen 'syntyperäiseksi'.

Yhtä suvaitsevainen on myös slangisanakirja

Tsennaaks Stadii, bonjaaks slangii : Stadin slangin suursanakirja / laatineet Heikki Paunonen ja Marjatta Paunonen. - 5. p. - WSOY, 2005.

Aikanaan Helsingissä on käytetty samassa merkityksessä sanaa 'paljasklabbinen'.