Mitkä somepalvelut ovat nykyään Facebookissa suositumpia?

Kysytty

Mitkä somepalvelut ovat nykyään Facebookissa suositumpia?

Vastaus

Vastattu

Käyttäjän ikä vaikuttaa paljon somepalvelun suosioon. Facebookin suurin käyttäjäryhmä ovat 20-44 vuotiaat ja toistaiseksi se on Suomessa toiseksi käytetyin somekanava. Facebookia käyttää tällä hetkellä noin puolet suomalaisista.

Mentäessä nuorempiin ikäpolviin Instagram ja Snapchat ovat suositumpia. Esimerkiksi 10-14 vuotiaista vain 22 prosenttia käyttää Facebookia, mutta 75 prosenttia Instagramia ja 72 Prosenttia Snapchatia. 15-19-vuotialla jakauma on tasaisempi 71 prosenttia käyttää Facebookia, 81 prosenttia Instagramia ja 85 prosenttia Snapchatia.

Suosituin somepalveluksi laskettava palvelu on viestisovellus WhatsApp. Sitä käytti viimevuonna 75 prosenttia Suomalaisista.

YouTube on myös suuressa suosiossa myös Suomalaisten keskuudessa. 73 prosenttia käyttää aikaa sen seuraamiseen.

TikTok on tämän hetken kovinta nousua tekevä palvelu.

Lisää tietoja saat tilastokeskuksen vapaa-ajantutkimuksesta vuodelta 2019 http://www.stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2019/whatsapp-suosituin-some-on-suomalaisten-arkea-ian-mukaan-vaihdellen/ sekä Innowisen somekatsauksesta 02/2020 https://www.innowise.fi/fi/sosiaalisen-median-tilastot-suomessa-somekatsaus-022020/